כיצד בוחרים משאבה טבולה?

משאבות טבולות הינן משאבות הפועלות בדרך כלל בסביבה רטובה ועמוקה ועל כן קיבלו את שמן. משאבות אלו מיועדות לעבודה בתוך עומקים מסוימים על מנת לנקות ולסנן מקורות מים, ביוב וכדומה. המשאבה יכולה לשמש מעין צומת של כל הצינורות הקשורים למערכת בה היא מותקנת ויכולה להיות מופעלת באמצעות מנגנונים שונים, כגון: מצוף המתריע על גובה מסוים של המים המצריך סינון או מנגנון חשמלי המופעל באופן יזום.

משאבות אלה מגיעות במגוון הסוגים ומטבע הדברים, במגוון גדלים המותאמים לצרכי השימוש השונים וסביבת הפעלתן. על מנת לדעת כיצד לבחור משאבה טבולה, כדאי קודם להבין לאיזה סוג של שימוש היא מיועדת.

מחפשים משאבה טבולה? צרו קשר בדף הצור קשר באתר או התקשרו: 04-6332667

משאבה טבולה למערכת ביוב

בחירת משאבה טבולה לצרכי אינסטלציה חייבת להיעשות בידי איש מקצוע בתחום, כמו גם התקנתה, עד כמה שזה נשמע די מובן מאליו, ובכל זאת מומלץ לבדוק את הסעיפים הבאים:

-עמידה בעומס – כדאי לשערך מראש את השימוש במערכת הביוב, כלומר, כמה אנשים צפויים להשתמש בה בזמן נתון (לא תמיד ניתן לדעת בוודאות אבל ניתן לשערך), האם מדובר במערכת ביתית או ציבורית וכו’. ככל שתדעו לשערך נכון את העומס הצפוי, כך תדעו להתאים משאבה בעלת הספק מרבי שתוכל להתמודד עם עומס שכזה ולמנוע צוואר בקבוק, הצפות ושאר בעיות.

-חיסכון בעלויות – לא ממקום של הכי זול, אלא ממקום של הכי יעיל, כלומר, כלל שתתקינו משאבה יעילה יותר, כך תימנעו מעלויות רבות ומיותרות על המשאבה בשימוש שוטף.

-עבודה שקטה – משאבה היא דבר רועש בדרך כלל ולרוב במערכת ציבורית בקו ביוב עירוני זה לא ממש מפריע, אך משאבה טבולה רועשת במערכת ביוב ביתית היא לא דבר נעים במיוחד, לכן הקפידו להתקין משאבה שקטה.

משאבות טבולות לגינה ולבריכות שחייה

משאבה טבולה לבריכת שחייה יצוקה לא רק מומלצת אלא פריט חובה לסינון וטיהור המים אשר עומדים כל העונה ובהם רוחצים רבים. המשאבה מסייעת לרוקן את הבריכה מהצטברות חיידקים, חול ולכלוך על ידי מערכת סגורה שיונקת מים מהבריכה, מעבירה את המים למערכת סינון ומחזירה מים נקיים, בפעולה מקבילה. לרוב בבריכות ביתיות ניתן להרכיב משאבה טבולה קטנה יחסית בעלת גובה סניקה מקסימלי של שישה מטרים, המיועדת למים נקיים ויונקת בין 100 – 150 ליטר לדקה. עבור בריכות ציבוריות ניתן להשתמש במשאבות אשר להן עוצמת יניקה גובהה יותר על מנת לחסוך בזמן הסינון.

משאבות טבולות לגינה בדרך כלל משמשות לצורכי מחזור מים לצרכי השקיה, כלומר, לדוגמא, ניקוז מי המזגן, שאיבתם והשקיה של הגינה באמצעותם . תהליך זה עדיף על פני הולכת צינור ישיר העובר על פני הגינה שעלול להינזק תוך כדי עבודה עם מכסחת דשא או כל דבר אחר.

משאבות למחזור

מעבר לשימושים שנכתבו לעיל ישנו גם שימוש למטרות מחזור מים דלוחים ושימוש להשקיה של שדות וגידולים חקלאיים, כלומר, שימוש במים אפורים. מים אפורים לא נוצרים יש מעין, אלא נשאבים ממערכת ניקוז ו/או ביוב, עוברים תהליך של סינון וטיהור מסוים וממוחזרים כמי השקיה. מים אלה מן הסתם לא נודעו לשתייה, אך לצורכי השקיה הם אפילו מומלצים ולא רק מטעמי חיסכון. חשוב לבחור משאבה טבולה אשר מיועדת מראש למים דלוחים וכן להתאים את גובה הסניקה שלה לגובה פני המים אותם היא מיועדת לשאוב ואף מעט גבוהה מכך. היות ומדובר בדרך כלל במאגרים גדולים יחסית, ייתכן ויידרשו כמה משאבות טבולות בכמה מוקדים, או משאבה גדולה ומאסיבית במיוחד, אשר מהווה חלק בלתי נפרד מכל מערכת הטיהור ולא רק עומדת בפני עצמה.

חשוב לזכור

משאבות טבולות אמנם בנויות על מנת להחזיק מעמד לאורך זמן ואם אכן מתאימים משאבה נכונה לפעולה שלשמה נועדה, הרי שניתן להרוויח שני של שקט יחסי, אך בכל זאת, חובה לבצע טיפול תקופתי של ניקוי המשאבה ותחזוקתה על מנת לשמור על תפקודה היעיל לאורך זמן, כמו בכל כלי עבודה שרוכשים לשימוש שוטף. הדבר לא רק חשוב מבחינת עלויות החלפים למשאבה, אלא לתוצאה הישירה של משאבה סתומה או לא תקינה שהיא במקרה הטוב מים לא מסוננים, במקרה הרע, הצפה וסתימה שיכולה להיות גדולה וממושכת במיוחד.

דילוג לתוכן