טיפים לרכישת כלי עבודה יד שנייה

צירוף המילים “יד שניה” כבר מזמן אינו מילה גסה ובשנים האחרונות הפך נחלת הכלל, בכל תחום אפשרי. רכישת כלי עבודה יד שנייה הופכת להיות נפוצה יותר ויותר ובמקרים אחדים אף עדיפה על רכישת כלים חדשים וזאת, בדרך כלל מתבצעת מכמה סיבות:

1. צפי לשימוש מועט יחסית בכלי, מה שמפחית את הצורך בכלי חדש ויקר מאוד.
2. אפשרות לרכוש כלי עבודה טובים, איכותיים ובעלי שם בעלות נמוכה יותר ושווה לכל נפש.
3. כאשר רוכשים כלי עבודה יד שנייה מחנות או כל מקום מוסדר אחר, לרוב יהיה הכלי משופץ כחדש לאחר טיפול מסור שמאריך את חייו לטוח ארוך ולשימושים רבים, דבר שיכול להוות יתרון על פני כלי חדש, במקרים מסוימים.

אילו כלי עבודה יד שנייה ניתן למצוא?

התשובה היא – עולם ומלואו. כמעט כל כלי עבודה מבוקש ניתן למצוא יד שנייה משופץ ומחודש. גנרטורים גדולים וקטנים כאחד, כלי עבודה מוטוריים קטנים וסטנדרטיים יותר, כמו מקדחות, מברגות ועוד לשימוש ביתי מדי פעם, הן משנים קודמות יותר והן מהשנים האחרונות. כמו כן, ניתן למצוא כלי עבודה מקצועיים נייחים וניידים, המתאימים גם לעבודתו של בעל מקצוע ולאו דווקא לשימוש ביתי בלבד. רוב כלי העבודה הללו נמכרים במצב טוב עד טוב מאוד ועשויים להחזיק מעמד שנים רבות.

דגשים חשובים לרכישת כלי עבודה יד שנייה.

בבואכם לרכוש כלי עבודה יד שנייה, בין אם החלטתם לרכוש כלי גינון מוטוריים או מברגה כלשהי, חשוב שתקפידו על כמה נקודות חשובות:

– וודאו כי כלי העבודה הנרכש נמצא במצב טוב עד טוב מאוד ובדקו אותו היטב, על אחת כמה וכמה אם רוכשים מאדם פרטי.

– במידה ורוכשים מחנות או גוף מסודר, תבדקו מה תוקן, מה הוחלף מהו החלק שהותקן והאם הינו מקורי. חשב לדעת שאין בכלי חלקים מזויפים שעשויים לקצר את חייו של המוצר משמעותית ולגרום לכם לקנות חתול בשק.

– בהמשך שכך, חשוב לבדוק מי הגוף שמוכר לכם את הכלי, האם הינו גוף מסודר, אמין, מומלץ וכו'’.

– מהו כלי העבודה שברצונכם לרכוש? האם כלי פשוט שאולי בתוספת מעטה תוכלו לפרגן לעצמכם דגם חדש יותר. האם אתם באמת חוסכים כאן כסף או שמא זה רק נראה לכאורה כך? כלומר, כדאי גם כאן לבצע סקרי שוק בטרם הרכישה.

– מה מטרת הרכישה? האם השימוש הצפוי יהיה אינטנסיבי או מועט, משום ששימוש אינטנסיבי מדי עלול לשחוק את כלי העבודה ולא תמיד מומלץ להשקיע בכלי מחודש ולא חדש באם צפוי היקף שימוש מאוד גבוה.

– אם הסכום שברשותכם נמוך והשימוש הצפוי בכלי יהיה נמוך מאוד, אולי כדאי לשקול בכלל השכרת כלים ולאו דווקא רכישה, לפחות לזמן הקרוב.

– אחריות – נכון שרכישת יד שנייה אינה זהה לרכישה של כלי חדש, ובכל זאת, אם אתם רוכשים במקום מסודר, כדאי שתבטיחו לעצמכם כתובת שתוכלו לגשת אליה במידה ויתגלה קלקול או לכל בעיה שעשויה להתעורר עם הכלי הנרכש.

 

לייעוץ ורכישה צרו קשר בדף הצור קשר או התקשרו: 04-6332667

דילוג לתוכן