מתי כדאי לבצע תיקון כלי גינון מוטוריים?

קיץ היא עונת השיא של הגינון ותקופת השחיקה הגדולה של כלי גינון מוטוריים רבים, בגלל שימוש יתר ובלאי מואץ. לכן, לא מן הנמנע שדווקא בעונה זו בשיא העבודה משהו משתבש וכלי אחד או יותר יוצאים מכלל תפקוד. בעייתי למדי, שלא לומר עוצר את העבודה ומבזבז לכם כסף. אין איש מקצוע אחד שזה עוד לא קרה לו ודווקא כשהכי צריך את כלי הגינון הללו. אז מה עושים במקרה של בלאי וקלקול? האם יש מה לעשות או שכל ההכנסה של הקיץ תנותב לטובת רכישת כלים חדשים?

תיקון מנוע

בלאי קלאסי – מכסחת דשא מקצועית שעבדה יותר מדי, חרמש מוטורי שהפסיק לעבוד לפתע פתאום ושאר תרחישי אימה נוספים שקשורים במנוע. האם שווה לתקן? התשובה היא כן, לפחות שווה לבדוק מה הבעיה, משום שלפעמים המנוע מפסיק לפעול בגלל עומס יתר, חימום המנוע עד מאוד, שימוש בדלק בתמהיל לא נכון או דלק שפג תוקפו, חוסר שימון של המנוע בין עבודה אחת לשנייה ולכלוך שעלול להצטבר בתוך חלקי המנוע ועוד.

זקוקים לתיקון כלי הגינון שברשותכם? צרו קשר בדף הצור קשר באתר או התקשרו: 04-6332667

 

בלאי של חלקים

חרמשים שונים שעפו להם הלהבים, להב מגזמת שכבר לא ממש חדה ויעילה ועוד מיני חלקים שאולי לא נראים ממש משמעותיים אבל לחלוטין יכולים להשבית כלי גינון מוטוריים באשר הם ולגרום לעבודה שלא להתבצע או להתעכב בצורה מיותרת. האם לתקן? תלוי מה החלק שניתק או נשבר. לרוב ניתן להחליף כמעט כל חלק משני, אך אם השבר הוא בגוף הכלי עצמו, לא בטוח שניתן יהיה לתקנו, מה שכן בוודאות כדאי לבדוק לפני שמוותרים על הכלי לתמיד.

אז מה עושים במקרה שנדרש תיקון כלי גינון מוטוריים?

1. כמה שאתם חושבים שאתם יכולים להתמודד עם זה לבד, אל תנסו זאת בבית. בדיוק כמו שלא תנסו להחליף חלק במנוע המכונית שלכם, אל תנסו לפרק כלי גינון מוטוריים, בעיקר אם אין לכם את הידע הטכני הדרוש בכדי להרכיב אותו בחזרה.
2. תיקון כלי גינון כדאי שיעשה בידי מי שהוסמך לכך ויכול להוכיח זאת ולא על ידי חבר שיודע לפרק ולהרכיב משתי סיבות: האחת – ביצוע תיקון שכזה בידי ידיים לא מקצועיות עלול לקצר משמעותית את חייו של כלי גינון מוטורי ובכך להוסיף לכם עוד עלויות מיותרות שיכלו להיחסך. השנייה – גם אם כל החלפים נראים זהים, החלפה של חלק גנרי שאינו מקורי עלול ליצור צרות צרורות אחר כך ועלול אף שלא להתאים לחלוטין גם אם על פניו הוא נראה בדיוק במידה ובצורה הנכונה. התוצאה – בלאי מוגבר, שימוש מוגבל והשבתת הכלי לתמיד.
3. כלי גינון מוטוריים איכותיים יכולים להחזיק גם עשרות בשנים תחת ידיים מסורות וטיפול מתאים ולכן יש להתיר תיקון בהם אך ורק בידי אנשי מקצוע שיודעים לטפל בתקלות של הכלי המסוים הזה ולא רק לכלים מתקדמים מסוגו, משום שזהו טיפול ייחודי ובלעדי של הכלי עצמו והמנגנונים הישנים יותר ולא כולם יודעים לעשות כן.

דילוג לתוכן