מכסחת דשא ידנית תופית

כל משטח דשא זקוק לתחזוקה שוטפת, הכוללת השקיה, ניקוי, גיזום וכיסוח, הן הדשא הפרטי בבית ועל אחת כמה וכמה מדשאות נרחבות ושטחים גדולים. עיקר עבודת התחזוקה השוטפת הוא כיסוח הדשא, בעיקר אם מדובר בכיסוח ראשוני, של הגינה הביתית, לאחר עונת החורף. אי לכך, רצוי לרכוש מכסחת דשא טובה שתספק את העבודה הטובה ביותר בעבור הדשא שלך ותתאים לך באופן מושלם.

מכסחת דשא קיימת במגוון תצורות והספקים, החל ממכסחת דשא חשמלית, דרך מכסחת בעלת הנעת בנזין, טרקטורוני כיסוח וכלה במכסחת דשא ידנית.

מהי מכסחת דשא ידנית?

מכסחת דשא ידנית, או תופית, מופעלת אך ורק על ידי דחיפה ואינה תלויה בבנזין או חשמל, עובדה שהופכת אותה למאוד ידידותית לסביבה, משום שאינה מרעישה, אינה צורכת חשמל ואינה מזהמת את האוויר. מנגנון ההפעלה שלה פשוט למדי – דחיפתה מייצרת סיבוב של תוף, אליו מחוברים סכיני החיתוך, הנמצאים במגע מתמיד עם הדשא. סיבוב זה גורם לאותם סכינים לבצע את תהליך הכיסוח בפועל. בין סיבוב כיסוח אחד למשנהו, סכיני המכסחת עוברים השחזה ובכך נשארים חדים, מדויקים ויעילים לאורך זמן. מכסחת דשא שכזאת נחשבת זולה מאוד, עקב תפעולה הפשוט למדי והמבנה הבסיסי ביותר שלה.

יתרונות השימוש

1. כאמור, ידידותית לסביבה – תהליך הכיסוח נקי ושקט ואם מחברים אליה שק איסוף אזי הכיסוח אינו משאיר שאריות.
2. כפי שכבר הוזכר כאן – השחזה עצמית תוך כדי פעולת הכיסוח – חוסכת החלפה והשחזה של הסכינים בידי גורם שלישי ו/או בלאי תכוף של סכיני החיתוך.
3. המבנה הקל והפשוט שלה מקנה לה משקל מינימלי ונוח לדחיפה והעברה ממקום למקום.
4. נוחה לאחסון ואינה תופסת מקום רב.
5. למרות שהיא נחשבת פשוטה למדי, תתפלאו לדעת שגם מכסחת דשא ידנית הינה בעלת מספר מצבי גובה כיסוח, כמובן, בהתאם לכל יצרן.
6. יש מי שיראה בכך חיסרון – אבל עצם דחיפת המכסחת יוצרת פעילות ספורטיבית לכל דבר וזה יתרון עצום.
7. המכסחת מורכבת ממעט מאוד חלקים, דבר המאפשר תחזוקה מאוד קלה, עמידות גבוהה ובלאי נמוך מאוד.
8. איך לא – המחיר הזול במיוחד. מתאים מאוד לבעלי תקציב נמוך ו/או משטח דשא קטן יחסית שאינו מצריך עבודה רבה מדי או מדשאה הזקוקה לעבודה של טרקטורוני כיסוח.

חסרונות

החסרונות של מכסחת דשא ידנית נובעות בעיקר מהדברים הבאים:

1. הספק נמוך- בשל העובדה כי אינה מונעת מוטורית ומופעלת ידנית בלבד ולכן אינה מתאימה למשטחי דשא גדולים ובטח שלא למדשאות נרחבות.
2. עבודה פיזית- מי שספורט אינו כוס התה שלו, לא יאהב את העניין של לדחוף את המכסחת, משום שפיזית זאת עבודה די מאומצת.

לסיכום

מכסחת דשא ידנית תופית עשויה להיות פתרון די טוב עבור בעלי גינות קטנות, המעדיפים לשמור על הסביבה ועל הדשא שלהם בו זמנית (אותם אנשים אשר יעדיפו גם לרכוש חרמש ידני) וכן עבור מי שתקציב תחזוקת הגינה שלו נמוך או מי שמעסיק גנן וצריך תחזוקה קלה בין ביקור אחד למשנהו. המכסחת נותנת תמורה מלאה למחיר ויש הטוענים שאף יותר מכך, אך יחד עם זאת, אינה מתאימה למי שמחפש מכסחת מקצועית, חזקה עם הספק עבודה טוב, או סתם נוחות אישית לעבודה קלה ופחות פיזית.

חשוב מאוד לבחור מוצר של חברה ידועה ולא להתפתות למוצר לא ידוע, משום שגם אם התחזוקה השוטפת נמוכה עד מאוד, זכרו שכל דבר יכול להשתבש ורצוי לדעת שיש מי שייתן את השירות והאחריות במידה וקורה משהו.

דילוג לתוכן