מהן מברגות אימפקט?

מברגת אימפקט

מברגות אימפקט – יתרונות וחסרונות

מברגות אימפקט הנן מברגות אשר להן מנגנון הלימה מיוחד שמונע מהמברגות להפסיק או להאט את פעולת הסיבוב שלהן, כאשר הן נתקלות בהתנגדות כלשהי ועל ועל כן העבודה עם מברגות אימפקט מתאימה לחומרים קשים כמו מתכת, פח, עץ, בטון וכו’ והן יותר מתאימות לעבודה מקצועית, ממושכת ויעילה. אז מהו למעשה המנגנון זה שגורם לאותו “אימפקט” של המברגה? להלן סקירה קצרה.

מהו מנגנון האימפקט?

המנגנון אשר גורם למברגה להיקרא “אימפקט” מבוסס על רטט והלימה שנותנים כוח נוסף לפעולת הברגה. המנגנון הזה מופעל בכל סיבוב של המברגה ועל כן משלים את העבודה הבסיסית שלה. מנגנון זה למעשה מוסיף כוח למברגה ומאפשר לה לעבוד עם אותם משטחים קשים ומתאגרים ומונעת את הפעלת הכוח הפיזי בעת ההברגה על משטחים אלה או, לחלופין שחיקה של המברגה הרגילה כתוצאה מכך, משום שמברגה רגילה נעצרת או מואטת כאשר היא נתקלת בהתנגדות כלשהי. עצם התוספת לא רק חוסך במאמץ של כלי עבודה מעין זה, אלא גם חוסך בזמן עבודה.

מחפשים מברגות מקצועיות? צרו קשר בדף הצור קשר באתר או התקשרו: 04-6332667

מנגנון האימפקט הומצא ושווק לראשונה על ידי חברת “מקיטה” היפנית, אך כיום נפוץ אצל רוב היצרניות בתחום והופך מברגות רבות ליעילות ומקצועיות יותר.

מברגות אימפקט – לא למקצוענים בלבד

מברגות אימפקט נחשבות מברגות מקצועיות ויעילות יותר ואכן מתאימות לעבודות מורכבות וקשות יותר כגון: בנייה של גדרות, עבודות פחחות, הברגה בבטון ועוד מגוון עבודות הדורשות מאמץ, אך יחד עם זאת, בשל יעילותה הרבה, ניתן בהחלט לבצע עמה עבודות ביתיות פשוטות יותר, אם כי לא תמיד יש בכך נחיצות, משום שעבודה כמו הרכבת מדף אמנם תהיה יותר קצרה יותר ופחות מאומצת עם מברגת אימפקט, אך כלל אינה נדרשת לשימוש באימפקט. ברם, עבודות ביתיות יכולות גם להיות על משטחים קשים יותר וכאן ההבדל המשמעותי בין המברגות בא  לידי ביטוי. יש לזכור, כי מברגה רגילה תעשה את אותה עבודה רק ביותר זמן ומאמץ.

האם בכל זאת יש במברגות אימפקט חסרונות?

מברגות אימפקט מאוד מומלצות, מבוקשות וכאמור בעלות יתרונות רבים, אך יש בהן שני חסרונות בולטים: האחד – מברגות אלה לרוב אינן קודחות אלה רק מבריגות, כלומר, מברגות אימפקט שהן גם מקדחות קיימות, אך פחות נפוצות ועל כן, רצוי לבדוק אם הדגם שבחרתם משמש הן כמברגת אימפקט והן כמקדחה ואם לא, להצטייד בדגם שנותן את שתי הפונקציות הללו או לרכוש מקדחה טובה בנפרד.

השני – מחירן של מברגות אימפקט, לרוב גבוה משמעותית ממברגות קלאץ’ רגילות, בגלל מנגנון האימפקט.

כיצד לבחור מברגת אימפקט?

1. בראש ובראשונה – הגדרת העבודה הנחוצה למברגה, עוד בטרם בדקתם את הדגמים. מה המשטח אליו או ממנו ברצונכם להבריג? בהנחה שיודעים מראש.

2. המלצות – סקירה ראשונית של דגמים ויצרנים ובדיקה סביב עם אנשי מקצוע, חברים וכו’.

3. סקר מחירים – כמו כל מוצר, גם כאן רצוי לבדוק מחירים, אך יחד עם זאת לא להתפתות לחיקויים זולים משמעותית ולו רק בגלל המחיר. זיכרו שבעיקר בכלים מעין אלה, הזול הוא בדרך כלל היקר.

4. אחריות ומתן שירותי תיקון כלי עבודה מסוג זה- אחריות היא חובה, בעיקר אחריות יצרן. בלי זה, אין לרכוש ולא משנה עד כמה הצעת המחיר מפתה ועד כמה מכירים את המוכר. מעבר לכך, שירות אספקת חלפים ותיקונים מאוד חשוב משום שבלאי כלי העבודה הללו מאוד גבוה, בשימושים תכופים וכדאי מאוד שיהיה מקום מסודר שניתן יהיה לחזור אליו במידת הצורך.

דילוג לתוכן